verjaardag enzo.. - Reisverslag uit Gladesville, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu verjaardag enzo.. - Reisverslag uit Gladesville, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu

verjaardag enzo..

Blijf op de hoogte en volg Lotte

19 Mei 2013 | Australië, Gladesville

Maandag 13 mei tot zondag 19 mei

Het was een rare week. Ik liep eigenlijk een beetje tegen mijn verjaardag aan te hikken vanaf maandag al. Op dinsdag waren peter en melinda ook nog eens heel laat thuis waardoor ik ze alleen naar bed moest brengen en de laatste fles moest geven. Bedtijd is altijd heel druk en fijn om samen te doen. De dames worden vanaf 4 uur al wat saggo, zijn moe maar willen niet slapen dus dan is het een hele lange tijd totdat ze om 7 uur op bed liggen wanneer je dat laatste deel alleen doet en vanaf 6 uur denkt waar blijft melinda nou. Het is dan heel jammer maar ik heb maar 1 paar handen en er zijn 2 babies dus er word maar even gehuild. De poppetjes lagen knock out in bed toen melinda en peter eindelijk binnen kwamen, ik zat uitgeput op de bank tv te kijken.
Donderdag 16 mei was dan mijn 22ste verjaardag. Op deze speciale dag mocht ik uitslapen, natuurlijk was ik belachelijk vroeg wakker maar in bed blijven liggen is ook heerlijk. Jarig zijn in australie ver van huis vond ik maar apart. Vooral de ochtend voelde ik mij totaal niet jarig en liep ik een beetje met de ziel onder mijn armen in het rond. Melinda ging om 11 uur naar mothersgroup waar ze met 12 andere moeders en hun babies klaagt over de mannen en ervaringen uitwisselen. Peter is daar trouwens unaniem uitgeroepen tot worst husband omdat hij nog niet eens een kaart voor moederdag had gegeven. Om 1 uur kwam ze terug met een mac lunch en wonderbaarlijk genoeg voelde ik mij daarna al een stuk beter. De zus van peter, die ook jarig was, en een nicht van hem kwamen op bezoek om de poppetjes te zien. Daarna was het alweer bad tijd en werden de poppetjes in hun beste outfit gehesen want we gingen uit eten. Speciaal voor mijn verjaardag gingen we naar een italiaans restaurant. Daar heerlijke lasanga maar net even anders gegeten. Met die mega dubbele kinderwagen naar binnen komen ging nog wel want toen was het nog rustig. We zaten helemaal achterin het restaurant en weer naar buiten was echt een hele uitdaging. Mensen moesten opstaan, tafels werden verzet maar uiteindelijk buiten gekomen zonder echte schade aan te richten. Weer thuis werd de chocolade taart uit de oven gehaald en werd ik toegezongen door melinda en peter. Ik mocht de kaarsjes uitblazen en de taart aansnijden. De poppetjes werden op mijn schoot gezet en er werd een officiele foto bij de taart gemaakt. Zo voelde ik mij toch nog een beetje jarig. Ook kreeg ik nog een belachelijk groot kado. Als ik weer verder ga reizen betalen zij de vlucht waar ik heen wil. Wel 100 keer gezecht dat het echt niet had gehoeven want zaterdag gaan we ook al naar de dierentuin. Dat was echt super gezellig. Melinda had de normale kinderwagen van haar zus geleend waar de poppetjes met zn 2en lekker knus in lagen. Het zag er echt super schattig uit. De dierentuin was mooi en had uitzicht over het water, de harbour bridge (waar ik nu al na er over te hebben gelopen, er onderdoor te heb gevaren ook erover heen ben gereden nu) en het opera house. We zijn naar de sealshow geweest, echt super leuk. Zelfs tussen alle australische en nieuw zeelandse zat er ook een seal uit rotterdam in de show. Je komt echt overal nederlanders tegen, haha. Om 16.00 sloot de dierentuin en gingen we weer terug. S avonds iets heerlijks thais gegeten. Ik word echt goed in vreemde dingen eten hier. Zolang er maar geen vlees in zit eet ik alles, qua vlees hou ik het lekker bij hamburgers. Zondag was de vader van peter jarig. Er werd een grote lunch hier gehouden peters 2 zussen met partner en beide 2 kinderen waren er en zijn vader met zijn vriendin. Peter zijn moeder is een hele tijd geleden overleden nadat zij 10 jaar in een coma heeft gelegen. Ik zou het nooit lunch noemen het was meer een uitgebreid diner rond het middaguur. Eerst soep, daarna het voorgerecht octopus met aardappel. Natuurlijk werd de octopus bij mij weg gelaten. Toen het hoofdgerecht, vlees van de bbq met een salade en zoete aardappel en pompoen. Als laatste het toetje, een hele lekkere pavlova iets en een appel en peer crumble. 3 uur later was de "lunch" over. De poppetjes werden maar van de een naar de ander geslingerd dus die zullen maandag wel weer even moeten wennen aan mij met mijn maar een paar handen. Ondanks al die aandacht van hun ooms en tantes kreeg ik nog steeds een grotere glimlach met simpel hello dan hun terwijl ze er alles aan deden om een lach te krijgen dus dat komt maandag ook wel goed.




Dan wil ik ook nog even mijn tantes en andere bedanken voor de felicitaties, eigenlijk voor alle reacties die geplaatst worden. Echt heel leuk om te lezen dat jullie het leuk vinden om mij te volgen en benieuwd zijn naar wat ik doe.

Veel plezier op de familiebbq! Denk aan mij terwijl er ruzie word gemaakt om de beste plek tijdens het broodjes bakken ;)

Xxxxxxxx

  • 19 Mei 2013 - 10:30

    Cora:

    Wat lekker snel een volgend verslag.
    Nou, het was hier ook gek met je verjaardag hoor! Helemaal geen feestelijkheden en het idee dat jij daar "alleen" zit. Heel gek. Volgend jaar vieren we het dubbelop.
    Peter en Melinda hebben er wel een leuke dag van gemaakt voor je. Hebben de poppetjes ook een stukje chocoladetaart gegeten?
    Zeg tegen Melinda dat ze een gewone kinderwagen aanschaffen, dan kan je normaal overal naar binnen en als de poppen thuis huilen, kan je ze in de wagen heen en weer rijden. Zeg maar dat jij dat vroeger
    ook heerlijk vond.
    Ik zal bij de bbq wat sfeerfoto's maken en je toesturen.
    Fijne werkweek weer en tot Apps.
    xxxxxxxxxxxxx je moedertje

  • 19 Mei 2013 - 12:48

    Willeke:

    Heey Lotte!


    Heel erg leuk zo snel een nieuw verslag. Want ik was erg benieuwd hoe je je verjaardag had gehad.
    Elke keer als ik je verhalen lees, krijg ik meer en meer respect voor je. Echt super knap hoe je het daar allemaal doet in je uppie. Komen er ook nog een keer nieuwe foto's op facebook?

    Werkse en veel plezier! liefs Willeke

  • 19 Mei 2013 - 22:55

    Ellen En Roos:

    Hoi Lotte,

    Te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd van ons,

    Gr ellen
    en Roos xx

  • 20 Mei 2013 - 01:05

    Petra:

    Hoi Lotte

    We hebben je gemist hoor bij de bbq, het was een leuke dag gelukkig zonder regen! Waar we erg blij mee waren na de afgelopen dagen, die waren niet best qua weer.bij jou is dat vast een stuk beter, ben ik best jaloers op hoor. Er was ook nog groot nieuws, wil je vast weten, nou hou je vast, zit je goed, neef ben word papa ! Wat vind je daar van? Leuk hè hij was super trots samen met Kim. Nou meid dit was het weer, tot de volgende keer.

    Groetjes je tante.

  • 20 Mei 2013 - 20:37

    Patricia :

    He nichtje

    Aller eerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Natuurlijk veel te laat maar wel gemeend.

    Wat leuk om je verhalen te lezen.

    Hier in Nederland is het onwijs rot weer.
    Gisteren was de fam bbq .
    Toen was het weer een stuk beter Gelukkig.
    We hebben je wel gemist met de rugby (haha).
    Maar je broertje was weer ijzersterk .

    Ik hoop dat we nog meer van die mooie verhalen kunnen lezen

    Gr hier uit het kleine nederland van je nicht patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 18482

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 21 Januari 2014

backpacken!!!

Landen bezocht: