update van mijn nanny belevenissen - Reisverslag uit Gladesville, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu update van mijn nanny belevenissen - Reisverslag uit Gladesville, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu

update van mijn nanny belevenissen

Blijf op de hoogte en volg Lotte

12 Mei 2013 | Australië, Gladesville

Zaterdag 23 maart tot zondag 12 mei

Er is alweer een hele tijd voorbij gegaan sinds mijn laatste verslag dus tijd voor een nieuwe update van mijn belevenissen! Muziek aan en schrijven maar...

Allereerst de poppetjes.
Wat zijn ze alweer gegroeid sinds de eerste week dat ik hier kwam. Ze zijn groter en alweer zoveel wijzer aan het worden. Ze beginnen nu op elkaar te reageren, kijken heel geintereseerd naar de speeltjes, ze houden het vast, ze lachen hardop als je echt je best doet terwijl ze eerst alleen glimlachte. Ze hebben dondersgoed in de gaten wanneer je ze op bed wil leggen wanneer ze moe zijn maar naar hun idee net niet moe genoeg. De slaapkamerdeur is de magische grens dan, 1 stap over de drempel en de ogen gaan weer wagewijd open. Echt waar, bespaar je de moeite om de hele slaapzak aan te trekken want dat slapen gaat hem dan echt niet worden. Een half uur een moe morrend kind vermaken en dan op bed leggen kost minder tijd en moeite dan continu de slaapkamer in om het speentje weer te geven waardoor uiteindelijk niemand rust heeft. Meestal heeft een van de poppetjes haar fles om 6 a 7 uur en aan de andere geef ik de fles om 8 uur waardoor ze het meeste om en om doen. Het is fijn om geen 2 flessen tegelijk te hoeven geven maar jammer dat ze nu niet meer tegelijk slapen. Vond het halfuurtje niks toch wel lekker haha. Gelukkig weten ze zich nu beter te vermaken op hun speelmat of in het wippertje. Sinds woensdag zijn ze begonnen met groente hapjes. Zoete aardappel was het. De gezichten die ze trokken viel mij alles mee al waren ze wel de hele tijd bezig om met hun tong alles weer uit te spugen. Elliana vond het nodig om met haar hand alles over haar hele gezicht te smeren en haar mooie witte pakje oranje te maken. Je kan al duidelijk de verschillende karakters merken. Elliana is veel drukker. Ze wilt alles zien, is super bewegelijk en kan al heel goed op haar buik liggen en haar hoofd omhoog houden. Beter dan Alethea, zij is weer veel beter met het geluiden maken. Ze is veel rustiger, vind het heerlijk om relaxt in haar wippertje te zitten en rustig te kijken en te grijpen naar haar speeltjes. Qua uiterlijk is Alethea nog steeds groter maar het verschil word minder. Elliana had meer haar maar doordat zij zo druk is en zo erg met haar hoofd heen en weer beweegt is ze van de achter en zijkanten nu bijna kaal. Ze heeft een rare wilde pluk aan de voorkant waar echt helemaal niks mee te beginnen is. Alethea haar haar is dun en niet heel veel maar het zit altijd netjes.

Het huis
Het huis ziet er nu eindelijk goed uit. Het zwembad is niet meer groen, de keuken heeft weer deuren op de keukenkastjes waardoor het er veel netter en ook groter uitziet terwijl het toch al een mega keuken is. Er is een nieuwe, grotere koelkast met ijsblokjes en koud water machine in de deur wat echt heerlijk is. Ik heb 2 mooie nachtkastjes naast mijn bed staan en nieuwe, warmere dekens gekregen. Het karton kon van de ramen want er zijn shutters geplaatst en wat rolgordijnen. Er is een nieuw dressoir en tv meubel en de nieuwe bank moet binnen een week of 2, 3 komen. Eindelijk zijn ook alle huwlijkskadoos en verhuisdozen uitgepakt en de garage die vol zooi was is helemaal leeg nu. Alleen op de benedenverdieping staan wat spullen maar dat word toch niet gebruikt dus daar heeft niemand last van.

Pasen.
Op goede vrijdag werden wij uitgenodigd door peter zijn vader om traditiegetrouw soep te komen eten. Peter klonk erg enthousiast over de soep. Een soep die maria maakte voor baby jezus. Nu vroeg ik mij gelijk af wat voor soep een pasgeboren kind zou kunnen eten maar daar zou ik snel genoeg achter komen. Om 12 uur was het verzameltijd. Om 1 uur was ook eindelijk de zus van peter er met haar 2 kids, ze had enige vertraging bij het weg gaan omdat manlief wat ziek was en eerst nog een lijst met klussen die hij moest doen moest aanhoren. Toen iedereen goed en wel aan tafel zat werd de soep opgedient. Nu weet ik niet of maria baby jezus wilde vermoorden maar de soep geef je een kind niet hoor. Een dikke drap vol moet groentes en bonen en een soort van broodballen. Het was niet weg te krijgen. Ik deed mijn best om beleefd netjes de soep op te eten maar na een halve kom lukte het gewoon niet meer. Ik heb maar gezegt dat ik het lekker vond maar echt heel vol zat, ondertussen stierf ik van de honger terwijl de rest heerlijk zat te smullen van het drapje onherkenbare dingen. Pasen word hier groots gevierd. Al weken hoor ik iedereen tegen elkaar zeggen van wat ga jij doen met pasen en oh misschien komt de easterbunny nog. S middags gingen melinda en peter met de poppetjes naar peter zijn zus voor een lunch. Ik heb vriendelijk bedankt maar nee gezegd, de kans op nog zo een rare soep kan ik echt niet aan. S avonds werd een een groots diner georganiseerd door melinda. Haar vader, moeder, opa, oma, zus, zwager, oom en de kinderen van haar zus kwamen eten. De kinderen waren super druk door alle chocola die ze al gegeten hadden. Bella had een heel pakket gekregen om paasmandjes te maken dus dat moest gelijk gedaan worden, ik was de gelukkige die haar mocht helpen. Tijdens het eten kreeg ik speciaal een ander voorgerecht zodat ik geen rare octopus hoefde te eten. Peter had het op tv gezien bij my kitchen rules en ze kregen een 10 dus ja dan moet het heel goed zijn. Ook kreeg ik mijn aangepaste hoofdgerecht, dezelfde heerlijke pompoen en aardappels uit de oven maar dan met hamburgers in plaats van een raar groot vlees ding. De tafel werd afgeruimd en de toetjes werden neergezet. Binnen de kortste keren zat het hele huis vol met familieleden die allemaal weer toetjes hadden meegebracht. Het zag er allemaal zo heerlijk uit. Iedereen had ook tassen vol met paaseieren die aan elkaar werden gegeven. En ja ook ik kreeg 3 grote chocolade paashazen. Het was super druk maar heel gezellig, ik heb de ozzy easter overleefd!

Dopen
Op zondag 21 april werden de poppetjes gedoopt. De week voor het dopen was het stressen. Er moest op het laatste moment nog vanalles geregeld worden. De doopjurken en kleding voor peter en melinda moest worden aangeschaft, de tuin moest nog opgeknapt worden aangezien na het kerkdeel alle mensen, wat er 90 zijn, waren uitgenodigd voor een lunch in de tuin, er moesten nog grootse eet inkopen gedaan worden en ga zo maar door. Peter had donderdag en vrijdag vrij genomen om de tuin aan te pakken. Resultaat: geen planten meer aan de zijkant want dat was onkruid volgens hem, een van de palmbomen stond in de weg dus die is ook omgehakt en er zit een groot gat in de heg bij het zwembad. Toen hij al 3 uur bezig was met de hogedrukspuit om de tegels schoon te maken begon het keihard te regenen, stug werd er doorgewerkt totdat alle tegeltjes weer 3 uur later perfect schoon waren. Zeiknat en al klagende kwam peter binnen, hij had per ongeluk zijn voet verward met een tegeltje en zweerde dat het best wel gebroken kon zijn. Heel veel steun van melinda en mij kreeg hij niet, wij moesten vooral heel hard lachen. Ik werd op maandag al gewaarschuwd dat er veel discussies zouden komen en vooral als melinda haar ouders zouden komen logeren vanaf vrijdag. Uiteindelijk viel het mij alles mee. Wat meningsverschillen en een aanvaring tussen melinda en haar vader over een geparkeerde auto was op zondagochtend alles klaar. De tuin zag er prachtig uit met 2 grote soort van partytenten maar dan net even netter en de prachtig gedekte tafels. De mannen van het lam aan het spit waren hun materialen neer aan het zetten en ook de koffieman zette zijn aparaten klaar. Om 10.30 kwam de fotograaf binnen wandelen. Toevallig was ik net een fles aan het geven dus de eerste foto was een vette close-up van mijn hoofd, een fles en een poppetjes hoofd. Om 11 uur kwamen alle peetouders om de poppetjes volgens de traditie hun doopjurken aan te trekken. Honderden foto's later waren ze aangekleed en konden we naar de kerk. Ik voelde mij lichterlijk underdressed. Het meest feestelijke wat ik mee heb is mijn zwarte broek met spijkerblouse terwijl iedereen in pak of jurk liep met torenhoge hakken. De kerk was bij de jongensschool waar peter vroeger op zat. 1 jaar geleden stonden peter en melinda daar ook, zonder tweeling maar met trouwjurk en pak. Er werden weer wat fotos gemaakt en toen konden we de kerk in. De priester weet nog steeds niet of hij niet eigenlijk zanger wilt worden. Alle preken werden gedaan op zangtoon wat mij bij de eerste zinnen bijna een lachbui veroorzaakte. Elliana vond het allemaal maar niks en begon te huilen, alethea liet alles maar gebeuren. De doopfontein stond in een hoek dus niemand kon wat zien. Van het uur de de kerkdienst duurde hebben we 50 minuten moeten staan. We hebben ook een rondje door de kerk moeten lopen achter de beste man en zijn veel te opgestookte magische wierrook aan. Weer buiten werd er een groepsfoto op de trap gemaakt waarna iedereen naar het huis ging voor de lunch. De dames met hun hoge hakken hadden lichterlijke problemen met het gras. Het eten was heel lekker, bella hield mij lekker bezig en ondertussen heb ik ook nog wat gekletst met familieleden en vrienden van peter en melinda. Er werd een mooi woordje gedaan tijdens het taart aansnijden door peter en andrew, een van de peetouders. Rond 5 uur ging iedereen weer naar huis. Het was na al dat werk dat peter en melinda erin hebben gestoken een super mooie dag.

3 daagse vakantie in tea gardens
Donderdag 25 april zijn we op "vakantie" gegaan. 3 dagen lang naar het boathouse resort in tea gardens. Ook melinda haar zus met 3 kinderen zou daar heen komen. Het was een heel werk om alle zooi in de auto te laten passen maar het is gelukt. Onderweg vond alethea het nodig om te poepen. We reden op de snelweg waar we nergens konden stoppen. Toen we eindelijk een parkeerplaats vonden tilde ik haar uit haar autostoeltje en gaf haar nietsvermoedend aan melinda. Het arme kind bleek helemaal onder te zitten en heel fijn, mijn shirt dus ook. Ik mijn tas zoeken tussen de babyzooi en een ander shirt aan gedaan. Peter en melinda hebben zo goed als het kon alethea schoongemaakt in de auto. Na 2 en een half uur rijden waren we er. Mijn shirt en alethea haar kleren werden gelijk in de wasmachine gegooid. Toen ook melinda haar zus er was zijn we een rondje gaan lopen en hebben we bij een fish&chips tentje eten besteld. Blijkbaar is het heel populair want we moesten onwijs lang wachten voordat we eindelijk aan de beurt waren en het eten klaar was. Gelukkig was het uitzicht super mooi over het water en konden de kids lekker spelen. S middags wat gerelaxt met de poppetjes en s avonds toen alle kinderen op bed lagen gegeten melinda haar zus en man. Vrijdag hebben we een wandeling gemaakt door een soort van mangrove en toen langs het strand. Normaal gesproken stikt het er van de dolfijnen maar nu waren ze in geen velden of wegen te bekennen helaas. S avonds met zn allen pizza gegeten. Toen was het alweer zaterdag en tijd om de tassen in te pakken. Uitgechecked en nog even bij het zwembad gezeten. Op het moment dat we alle spullen in de auto hadden en aan het instappen waren kwam er een man aangerend. Room 202!? Ah kut dacht ik al en ja hoor meneer had mijn telefoon in zijn handen. De terugweg zijn we zonder problemen doorgekomen.

Tripje naar Berry
Woensdag 1 mei kwam er een vriendin van melinda uit singapore om melinda weer eens te zien en de poppetjes te bekijken. Van donderdag op vrijdag zijn ze samen een nacht weggeweest waardoor peter dus s nachts alleen voor de poppetjes moest zorgen. Toen hij uit zijn werk kwam om 19.00 had ik ze al op bed liggen. Uit voorzorg had peter toch maar zijn vader gebeld die tegelijk aan kwam met allemaal pannen met eten. Vrijdag zijn peter en ik om 10 uur naar berry gegaan. Daar wonen melinda haar ouders en daar zouden melinda en haar vriendin ook heen komen. Onderweg gestopt bij het cafe van zijn neven om de poppetjes een fles te geven en te lunchen. Berry is heel anders dan sydney. Veel meer platteland met bergen, echt super mooi! Zaterdag hebben we een berg beklommen met super mooi uitzicht, daarna een heerlijke lunch in een leuk klein bakkerswinkeltje. Ik voelde mij gelijk thuis met de oranje tulpen op de toonbank en toen ik de kaart open sloeg was het eerste wat ik zag heineken. De rit weer terug begon goed, de poppetjes vielen na wat morren in slaap. Een half uur voordat we weer thuis waren begonnen ze te schreeuwen dus maar gestopt om in de mac flesjes te geven. Gelijk toen we ze weer in de auto hadden gezet begonnen ze weer. Zo snel mogelijk naar huis gereden en ze in bad gedaan, toen waren de poppetjes weer tevreden.

Peter.
Ik blijf maar lachen om die man. Hij doet soms zo onbenullig, echt geweldig. Hoe hij die halve tuin met de grond gelijk maakte omdat het onkruid zou zijn of hoe hij samen met zijn vader het oude tvmeubel uit elkaar aan het halen was. Hij denkt dat hij het heel goed kan maar dat is echt niet zo. Of dan breekt hij bijna zijn nek over een rondslingerende tas, oh jesus is het dan en verontwaardigd word naar de tas gekeken. Probeer dan maar eens niet te lachen. Hij heeft ook prachtige verhalen, zo heeft hij een theorie dat de tweeling is ontstaan door het beklimmen van een hoge berg. Ik lig iedere keer weer helemaal in een deuk.

En dan verder nog...
Ik heb nog het geluk gehad dat de bejaarde buurvrouw langs kwam om een kado te brengen. Het beste mensje komt uit italie ofzo en heeft daardoor zo een accent dat ze amper te verstaan was. Ik heb maar vriendelijk geglimlacht en ja geknikt op alles wat ze zei. Ook heb ik toen ik naar de supermarkt ging om een verjaardagskaart te kopen heel fijn een uur staan praten met een man. Hij hield maar niet op over de betekenis van het leven en dat je dat nu je kinderen hebt het eindelijk begrijpt. Het is zo een feest blabla.. Meneer scheen niet te begrijpen dat ik niet de moeder was. Uiteindelijk was ik de man zat en heb ik gezegd dat ik echt verder moest. Ik vond al dat de kinderwagen super zwaar was maarja wat wil je met 2 kinderen erin dacht ik. Bleek de banden gewoon hartstikke lek te zijn. Het is nog steeds geen pretje om die heuvels te beklimmen met dat ding maar het gaat wel stukken beter nu de banden opgepompt zijn. Afgelopen vrijdag kwam de schoonmaakster. Nu heb ik op tv in nederland en ook hier in australie al zo vaak de H2O mop voorbij zien komen dat ik helemaal enthousiast werd toen die vrouw dat ding naar binnen bracht. Op tv lijkt het een wonderding, de vloeren worden prachtig schoon zonder enige moeite en zijn ook gelijk droog. Nou mooi niet! Ten eerste maakt dat ding een herrie niet normaal, nog erger dan een stofzuiger. Dat hoor je op tv niet hoor. Ook blijft de vloer nog super lang nat en droogt op met strepen. Wat een flut ding. Ik geloof de tv nu helemaal nooit meer. Op een zondag ben ik met dorien die hier in de buurt nanny is naar het centrum van sydney gegaan om lekker rond te struinen en in parken te zitten. Het was heerlijk om weer even tegen een levend persoon nederlands te praten in plaats van via skype. Toen we bij het opera house zaten vroeg een vrouw ons of we nederlands of zuid afrikaans waren. Nooit geweten dat ik er zuid afrikaans uitzag. We kregen gelijk het hele levensverhaal van mevrouw te horen. Ze was weduwe, haar man was schipper en dat was altijd heel gezellig op verjaardagen. Nu heeft ze een nieuwe vriend door een mondharmonica advertentie in het ad. Zij had toevallig die mondharmonica en vond de man die hem wilde hebben gelijk leuk. Als de vrouw niet optijd voor haar rondleiding moest zijn hadden we nu nog steeds daar gezeten. Op koninginnedag was natuurlijk het aftreden van koningin beatrix. Aangezien het een van mijn favoriete feestdagen van nederland is had ik mijn oranje met vlaggentjes boxer en mijn oranje shirt aangetrokken die ik speciaal voor deze gelegenheid al tijden meesjouw. Toen de vader van peter s avond kwam eten hebben we het eens over het nederlandse koningshuis gehad en over al het oranje. Op 7news kwam een samenvatting van het aftreden en ja ik voelde mij een hele trotse nederlander.


Dit was het dan weer voor nu, dag lieve mensen!
Lots of lovee xxxx

  • 12 Mei 2013 - 14:10

    Grap En Joke:

    Hallo Lotte
    Wat 'n heerlijk verhaal weer.
    Het is net of ik daar in huis meeloop met jou :) zo goed als jij het verwoord.
    Fijn dat je het daar ook naar je zin hebt.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende belevenis.
    En voor donderdag: Hartelijk gefeliciteerd en dat je daar ook 'n hele fijne dag mag beleven.
    Groetjes Grap en Joke

  • 12 Mei 2013 - 14:58

    Petra:

    Hallo Lotte,

    Wat fijn weer iets van je te horen, heb pas nog aan je mams gevraagd hoe het met je gaat, was benieuwd hoe het je met de poppetjes verging. het gaat je prima af zo te lezen. je klinkt bijna als een ervaren moeder :-) Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een leuke dag van. We zullen je missen op de familie barbecue,volgende keer ben je er hopelijk weer bij. Nou tot gauw maar weer dikke xxxxxxxxx je tante

  • 12 Mei 2013 - 14:58

    Petra:

    Hallo Lotte,

    Wat fijn weer iets van je te horen, heb pas nog aan je mams gevraagd hoe het met je gaat, was benieuwd hoe het je met de poppetjes verging. het gaat je prima af zo te lezen. je klinkt bijna als een ervaren moeder :-) Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een leuke dag van. We zullen je missen op de familie barbecue,volgende keer ben je er hopelijk weer bij. Nou tot gauw maar weer dikke xxxxxxxxx je tante

  • 16 Mei 2013 - 19:19

    Laura:

    Wat fijn om weer wat van je te horen en leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt met de poppetjes.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ook van ome Bob.
    Tot de volgende keer.
    Groetjes Bob en Laura xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 18484

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 21 Januari 2014

backpacken!!!

Landen bezocht: