De reis is begonnen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu De reis is begonnen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

24 Januari 2013 | Australië, Sydney

Jaja, wij zijn er! Helmaal veilig na een lange tocht aangekomen in ons hostel in Sydney.
Laat ik bij het begin beginnen...
Het tas inpak gedeelte bleek toch langer te duren dan verwacht en ook het streefgewicht van 10 kilo daar is niks van over gebleven. 18 kilo in mijn backpack en 4 kilo handbagage is het geworden. Hoe ik mij daarmee een jaar lang ga verplaatsen is mij nog steeds een raadsel! Maar goed, alle ritsen konden dicht dus hondjelief een kus en op naar schiphol. Daar nog even geld gehaald, bij een drinktentje gezeten en toen samen met Laura en een hele horde mensen naar de incheckbalie voor ons eerste vliegtuig, die naar londen. De vrouw daar vertelde dat we geen stoel hadden. We kregen een standby pas en bij de gate zou de stoel geregeld worden. De bagage werd gelabeld en die zouden we pas weer zien als we in sydney waren. Het was tijd voor afscheid, we moesten naar de gate. Ik heb wel eens leukere dingen gedaan maar dat je als je na de paspoortcontrole je nog een keer omdraait en je hand in de lucht steekt een hele groep mensen vol overgave voor je ziet zwaaien is toch wel prachtig! Bij de gate aangekomen moesten we nog even gaan zitten. Mevrouw moest nog kijken OF er wel stoelen waren. De lichte hartverzakking was uiteindelijk nergens voor nodig, we hadden gewoon stoelen en ik zat nog lekker bij het raam ook! :) De vlucht had wel vertraging door de kou maar tussen deze vlucht en degene naar singapore hadden we ruim 3 uur de tijd dus geen paniek.
Op het vliegveld van londen moesten we met een bus naar een andere hal. Daar een heerlijke pizza gegeten en weer het douane ritueeltje gedaan (paspoort+ticket laten zien, elektronica uit je tas, vest uit, door het poortje, vest weer aan, elektronica weer in de tas proppen, paspoort+ticket opbergen...) en toen was de tijd alweer voorbij en zaten wij in het vliegtuig naar singapore. De beenruimte viel echt heel erg tegen maar gelukkig kregen we wel een kussen en een dekentje om wat lekerder te kunnen zitten. Je had ook allemaal je eigen scherm waarop je films en series kon zien en spelletjes kon spelen. We kregen avond eten wat op het toetje na vies was en thee dat zo donker was dat ik nog steeds niet 100% zeker weet of het niet toevallig koffie was. Het werd inmiddels steeds later en later dus af en toe ook maar geprobeerd te slapen. Anderhalf uur voor de landing een lekker ontbijtje gehad en voor we het wisten waren we in singapore. Vraag mij niet hoe laat dat was, het tijdsbesef was ik in londen al kwijt. In singapore moest iedereen uit het vliegtuig. Er werd schoongemaakt en getankt en we mochten het vliegtuig weer in. Niet voordat we het gezellige douane ritueel hadden uitgevoerd natuurlijk! Nu gingen we echt op weg naar sydney. We kregen weer avond eten, iets minder vies dan de eerste keer maar nog steeds niet echt fantastisch. Film gekeken, seizoen 7 van How I met your mother, seizoen 4 van modern family, muziek geluisterd, wat geslapen en de landing werd alweer ingezet.
Eindelijk waren we dan in Sydney! Er moest een formulier ingevuld worden met gegevens en of je eten enzo bij je had. De man die onze paspoorten controleerde keek ons boos aan maar we mochten gewoon het land in. We hadden schijnbaar heel lang over het formulier gedaan want van het hele vliegtuig lagen er nog maar van 5 mensen bagage. Onder het motto "liever lui dan moe" een bagagekar gehaald en daar de tassen op gezet. We hebben 4 keer een tas van de grond moeten rapen dus of de kar nou zo een succes was, haha. In de aankomsthal stond iemand van ons hostel op ons te wachten en bracht ons naar een taxibusje die ons naar het hostel zou brengen. Het busje was klein, oud en gammel maar toch wist meneer er 14 mensen in te stoppen, wat ik best een prestatie vind. Na het inchecken in het hostel moesten we met de lift naar de 4de etage want daar was onze kamer. Na 3 keer op een verkeerde etage gestaan en een meisje half de lift uitgebeukt met mijn tas toch de kamer gevonden. Even vergeten dat we die delen met andere en ook even vergeten dat het ochtend was die arme mensen wakker gemaakt met het tassen neerpleurend gelach. Snel maar gaan douchen, daar waren we na de lange reis echt wel aan toe!
Na het douchen zijn we opzoek gegaan naar het gebouw van AIFS. Daar konden we onze australische simkaart ophalen en is voor ons gratis internet. Natuurlijk gingen we vanuit ons hostel rechtsaf terwijl we links moesten en zijn we extreem omgelopen/half verdwaald. Het was gelukkig niet echt warm, 27 graden maar bewolkt en met best wat wind. Uiteindelijk er toch gekomen. Meteen met de wifi op onze telefoons allemaal whats-app berichten verstuurd. Vond het eerst nog een soort raar dat echt helemaal niemand wat terugstuurde. Had er even niet aan gedacht dat terwijl het hier vroeg in de middag was het in nederland midden in de nacht was. We hebben wat boodschappen gedaan op weg naar het hostel en zijn toen met een canadees meisje van onze kamer pizza wezen eten. Om 21.00 lagen we op bed. Vooral laura had echt last van een jetlag, ik eigenlijk niet. Lang leve de lang de lang-wakkerblijf-trainings-avonden in de bretels! ;)
Vandaag is het een stuk warmer. De zon is er volop en het is 32 graden. Vanmorgen ontbeten met het canadeese meisje, zij gaat vandaag weer verderop. Toen snel naar het AIFS gebouw gegaan in de hoop dat er nog een nachtbraker zou zijn die wakker was. Dat was zo! :) Met Koen een half uur geskyped, ik ben weer een beetje op de hoogte van de nieuwtjes in en rond nieuwveen. Inmiddels was het voor hem half 2 dus hij ging lekker naar bed en ik maak mijn verslag.

Zo! Nu zijn jullie weer helemaal up to date :)
Echt super leuk dat ik van zoveel mensen hoor dat jullie mij gaan volgen en de leuke reacties de jullie schrijven, bedankt daarvoor :)

Xxxxx

  • 24 Januari 2013 - 07:41

    Cora:

    Wauw Lotte, wat een lekker lang verslag! Hier heb je als moeder iets aan! Fijn om te lezen dat het allemaal goed gegaan is. En ook lekker dat de jetlag niet echt toegeslagen heeft. (of hij moet nog komen?) Eindelijk ben ik een keer blij dat Koen zolang beneden zit, kan hij lekker skypen. Ik ga nu gauw naar mijn werk. Geniet van alles wat je meemaakt en doe voorzichtig! XXXXXXXXX je moedertje

  • 24 Januari 2013 - 10:05

    Petra :

    Lotte
    Wat een ervaringen allemaal zit bijna met tranen je verslag te lezen wel softie ik weet het maar kan er niets aan doen fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen.frank is vanmorgen voor het eerst met de auto naar school, dat is al spannend voor mij.zet hem op daar en tot de voldoende keer groetjes je tante.

  • 24 Januari 2013 - 19:03

    Ellen:

    Hoi Lotte,
    Spannend hoor zo`n reis. Wat een ervaring. Heb je moeder al paar keer gevraagd of alles goed is gegaan. Ze werd er gek van. Goed te lezen dat alles goed is gegaan. Ik zal proberen je moeder af en toe bezig te houden nu jij er niet bent. Geniet ervan. Ik ga je volgen. Groet Ellen

  • 24 Januari 2013 - 19:10

    Carolien:

    Lotte!!:)
    Wauw wat een verslag en wat een reis :P Ben blij dat alles goed is gegaan :)
    Nu lekker rondtrekken en je voetbalbroekje showen :P
    Heel veel plezier!! :)
    Xxxxx

  • 24 Januari 2013 - 20:51

    Tante Dorien:

    Hoi Lotte,
    Wat een leuk verslag heb je geschreven. Fijn dat alles goed verlopen is.
    Het lijkt mij ontzettend spannend allemaal. Geniet met volle teugen en wij kijken uit naar het volgende verslag!
    lieve groetjes van de v.d weijdentjes

  • 25 Januari 2013 - 15:48

    Willeke:

    Heey Lotte! Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk om het te lezen allemaal ,echt op der Lotte manier haha geweldig.

    Geniet ervan! XX

  • 25 Januari 2013 - 20:02

    Anne:

    Lotte!
    Ga ik morgen naar de bretels zonder jou. Ik ga je dan toch echt missen. Het is natuurlijk wel zeer typisch voor je om gelijk verkeerd te lopen. Heerlijk! Volgens mij hadden wij zoiets in albufeira ook.
    Contact ons zo vaak mogelijk als je kan!
    Mis je, poppedop!

  • 25 Januari 2013 - 22:00

    Riet Spekman:

    Hoi Lotte

    Ik heb vorige week pas gehoord dat je naar Australie gaat.
    Maar nu gaan je juffen en stagebegeleidsters van de peuterspeelzaal je natuurlijk volgen.
    Marijke is zelf ook in Sidney geweest, dus zij is heel benieuwd wat jij er van vindt.
    Ik zelf vind het erg leuk om je verslag te lezen, dus ik ga je zeker volgen.
    Wij gaan morgen het 40-jarig jubileum van De Ringkantertjes vieren en foto's van jou als peutertje bekijken. Ja, kleine meisjes worden groot!
    Geniet maar lekker van je verblijf daar!

    Groeten
    Riet Spekman

  • 25 Januari 2013 - 22:04

    Bianca Heuzen - Van Der Lek:

    Hi Lotte, super stoer dat je gaat rondreizen aan de andere kant van de wereld. Ben stiekem wel een beetje jaloers. Mijn moeder heeft geen computer (loopt hopeloos achter... ik weet het) dus ik ga je volgen en brief dat weer door aan haar.
    Robert is jaren geleden ook in Australië geweest met vrienden en heeft daar met een camper rondgetrokken Was echt een superreis. Ga hem vragen of hij nog leuke tips voor je heeft.
    Nou veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes Bianca en ook namens tante Marja

  • 25 Januari 2013 - 22:23

    Mary :

    Hoi lotte,
    Ik krijg net van je moeder deze site door en heb genoten van je verhaal.
    De kop is eraf en nu kunnen jullie je leven daar gaan leven. Leuk om al die belevenissen te volgen.
    Geniet van alles wat er op je pad komt en ik lees het wel weer.
    Groeten van mary.

  • 26 Januari 2013 - 08:29

    Tenkie:

    we gaan straks schaatsen in Noorden met thijs,morgen gaat het zeker dooien Weet wat me opvalt dat je weinig verdwaald in dat niet zo heel groot land.
    veel bier en plezier groetjes uit de stad.

  • 26 Januari 2013 - 23:02

    Trudy Melzer:

    Hoi Lotte,
    Niet alleen de peuterjuffen gaan je volgen maar ook je "oude" kleuterjuf. Ik wens je een hele fijne tijd toe. en zal een oogje in het zeil houden en op je moeder letten. ;) Trudy

  • 16 Mei 2013 - 10:37

    Mariska:

    Hoi Lotte,

    Gefeliciteerd met je verjaardag vanuit het verre Nederland!
    We nemen er zondag met z'n allen een drankje op tijdens de familiebarbecue, waar je dit jaar niet bij kan zijn!

    Groet,

    Mariska.

  • 16 Mei 2013 - 21:20

    Tante Dorien:

    Hello Lotte,

    Van harte gefeliciteerd met je 22 ste verjaardag. Ik hoop dat je het daar in het verre Australië een beetje viert. Net als Mariska zullen wij op je proosten tijdens de BBQ. Heel veel plezier en nog een hele fijne tijd toegewenst.

    Groeten Ed en Dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 908
Totaal aantal bezoekers 18487

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 21 Januari 2014

backpacken!!!

Landen bezocht: