Genieten in Bondi Beach :) - Reisverslag uit Bondi, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu Genieten in Bondi Beach :) - Reisverslag uit Bondi, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu

Genieten in Bondi Beach :)

Blijf op de hoogte en volg Lotte

09 Februari 2013 | Australië, Bondi

Dinsdag 5 februari
De grote reis naar Bondi Beach gaat vandaag beginnen. De tassen zijn weer helemaal ingepakt en er is eindelijk weer een heerlijk zonnetje dus we kunnen gaan. Helaas eerst nog naar de bank om onze bankpasjes op te halen. We hadden per mail bericht gekregen dat ze er waren dus eerst daarheen. In de bank konden we 2 kanten op. de kant waar de mensen stonden en de kant zonder mensen. Natuurlijk gingen wij in de rij staan wat eigenlijk verkeerd was. Door een mevrouw naar de andere kant gebracht. Onze paspoorten en brieven werden meegenomen en we mochten in de wachtruimte gaan zitten. Daar stond een playstation. Wij al helemaal grapjes maken over dat ding. Ik had nog nooit een playstation gezien in de wachtruimte van het hoofdkantoor van een bank. Na uren zitten en wachten snap ik waarom dat ding daar staat. Ik had alle levels van mario kart uit kunnen spelen en seizoenskampioen met FIFA kunnen worden in de tijd dat we zaten te wachten. Uiteindelijk kwam er een vrouwtje aan die ons verder kon helpen. Alleen mijn pasje was er dus we mochten gezellig nog een keer terug komen. We hebben onzo backpacks opgehaald en zijn met de trein en bus naar Bondi Beach gegaan. Een hele beleving in het openbaar vervoer met zo een grote tas op je rug! Een aardige mevrouw in het hostel Bondi Shores liet ons onze kamer zien en vertelde ons waar de keuken en de badkamer was. De meiden van onze kamer hadden net hus was gedaan dus overal hingen shirts en broeken te drogen. Het reizen was toch wel vermoeiend dus het grote plan om gelijk op het strand te gaan liggen hebben we maar vergeten. We zijn lekker makkelijk uit eten gegaan en zijn vroeg gaan slapen.

Woensdag 6 februari
Het bed ligt voor geen meter. De matrassen zijn al 100 jaar oud en helemaal doorgezakt dus we liggen in een grote kuil waar je amper meer uit kan komen 's ochtends. Met 2 meiden van de kamer zijn we naar het strand gegaan. 1 Zweeds meisje en 1 Franse. Het was heerlijk daar! Stralend blauwe lucht, lekker zonnetje en een heerlijk briesje. Ondanks mijn fanatieke factor 50 gesmeer toch nog flink verbrand. Het water had een super sterke stroming met hoge golven. Je kan echt geen tel stil blijven staan en je word weer meegesleurd door de golven. Ik snap dat er soms mensen gered moeten worden, je moet echt nonstop opletten. "s avond wederom weer een 5 sterren maaltijd gekookt. Aardappelpuree en doperwtjes met worteltjes. Rond 11 uur zijn we met ons halve hostel naar het strand gegaan. Daar gezellig wat gedronken en gekletst. Toen ik bevroren benen had met 2 meiden terug naar het hostel gegaan. Heerlijk mijn slaapzak in op mijn doorgezakte bed en slapen maar!

Donderdag 7 februari
Laura kreeg bericht dat haar bankpas er eindelijk was. Wij met de bus vanuit Bondi weer naar het centrum en weer extreem lang gewacht in de bank. Een enveloppe halen met een pasje erin blijkt heel veel werk te zijn hier. Terug in het hostel eerst een broodje gegeten en weer met 2 meiden van onze kamer naar het strand gegaan. De verstandigheid in mij vond het geen goed idee om weer in de volle zon te gaan liggen dus ik ben achtergebleven in het gras en schaduw deel van Bondi. Na 2 weken nonstop mensen om je heen te hebben was het wel even heerlijk om gewoon alleen te zijn en te genieten van het mooie uitzicht over bondi Beach.

Vrijdag 8 februari
Vandaag de Bondi to Coogee walk gedaan. Dat is een route langs een aantal stranden hier in de buurt. Het was warm en veel klimmen en dalen maar het was het waard. Het uitzicht was overal weer prachtig! Natuurlijk weer belachelijk veel foto's gemaakt maar dat hoort erbij. Je ziet hier zo veel moois dat je het nooit allemaal kan onthouden. Dan nog komen de dingen op de foto minder mooi over dan in het echt. Alles is veel groter, indrukwekkender en helderder in het echt. Na een paar uur lopen uitgeput op het Coogee strand gaan liggen. Even het water ingegaan maar ook hier was de stroming heel sterk. Nog geen haai of kwallen gezien, wel veel zeewier en surfers ;) Terug wilde we met de bus gaan. Na super lang wachten bleek de bus waar we op wachtte alleen in het weekend te gaan. Beetje dom maargoed kan gebeuren. We hadden alleen ontbeten en het was inmiddels al 6 uur dus snel wat te eten gehaal in de mac, volgens het bord bij de bushalte zou onze bus pas over 20 minuten komen. We zijn hoogstens 5 minuten in de mac geweest om eten te halen en de bus was al geweest. Beetje balen en nog langer wachten. Na veel gedoe toch in het hostel gekomen, eindelijk konden we al dat zand van ons afdouchen. 's avonds onze bus geboekt naar canberra en melbourne. We wilden ook een hostel boeken omdat we morgen om half 9 s avond aankomen maar alles zat vol. Een lichterlijk stress momentje omdat in het park slapen nou ook niet echt een ideaal uitzicht is na 3 uur in een bus gezeten te hebben. Het kantoor sloot dus de computers werden weggehaald, het enige wat we konden doen was hopen dat we morgen wel wat kunnen vinden.

Zaterdag 9 februari
Vandaag moeten we uitchecken dus weer alle zooi in de tas gepropt en sleutel ingeleverd. Wel gewoon de tassen in de kamer laten staan en verder gezocht naar een hostel in Canberra. Het hostel in Melbourne waar we de 11de aankomen was snel gevonden maar Canberra was echt een probleem. Ik was al opzoek naar een mooi park toen ik toch nog een hostel vond die 2 bedden beschikbaar had. Zielsgelukkig het hostel opgebeld en geboekt voor 1 nacht. Het schoonmaakvrouwtje hier vind het niet leuk dat we weg gaan. We hebben haar ook moeten beloven dat we hier terug komen voordat we weer naar nederland gaan. Het is echt een super lief vrouwtje. Werkt heel erg hard en vind ons zo leuk dat ze ons ziet als haar dochters.

Eindelijk gaan we iets anders zien als Sydney. Het is echt prachtig hier maar we zijn weer klaar voor iets nieuws! Vanavond slapen we in Canberra, morgen gaan we om 5 voor 12 's nachts met de bus naar Melbourne en daar komen we de 11de om 8 uur 's ochtends aan. We hebben dus 1 dag om heel Canberra te zien maar van de verhalen die ik heb gehoord schijnt dat tijd zat te zijn. We zullen het wel zien. Het scheelt een hoop dat we dat we een bed hebben vanacht.
Ik ga de bus baar centraal station opzoeken en mijn tas pakken, mijn volgende verhaal zal voor het eerst niet uit Sydney komen...

Daag lieve mensen Xxxxxxxx

• 09 Februari 2013 - 13:16

Petra:

Hallo Lotte, wat een verrassing dat je alweer een verslag hebt gemaakt. Zo maken we je reis bijna zelf mee,( zonder al dat gesjouw, vanuit een luie stoel,ha ha)super leuk.veel reis plezier en tot de volgende keer.
    Dikke xxx je tante

• 09 Februari 2013 - 18:35

Laura:

Leuk om te lezen dat het goed gaat en jullie weer verder reizen naar de volgende bestemming.
    We kijken uit naar het volgende verslag over wat Julie mee maken.

Groetjes Bob en Laura xxx