Roadtrip oostkust & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu Roadtrip oostkust & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu

Roadtrip oostkust & Sydney

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Oktober 2013 | Australië, Sydney

4 weken kwam Robin voor een roadtrip langs de oostkust. Eerst zijn we een paar dagen in Sydney geweest. Alle toeristische dingen hebben we gezien. Het opera house, de harbour bridge, de haven, de ferries waar we mee naar manly zijn geweest. Manly is een van de stranden van sydney waar ik nog niet geweest was. We moesten een stuk door een winkelstraat en daar was het opeens heel druk. Natuurlijk wilde ik weten wat er aan de hand was. Er stonden allemaal camera's, dansers met rare kleding en Redfoo! Dat is de gast die sexy and i know it enzo zingt. In gladesville volgden we the voice en daar is redfoo ook een coach. Hij was de clip van zijn nieuwe single aan het opnemen, echt heel leuk om te zien. Ook zijn we in sydney uit eten geweest met peter melinda en de draken. Heerlijk om ze weer even te zien. Elliana was al 2 dagen saggo, Alethea vind alles wel best.
We vlogen naar Cairns, daar kwamen we s avonds aan. De volgende dag hebben we een tour gedaan. We hadden al ontbeten met 2 Amerikaanse meiden die in melbourne studeren en toevallig gingen zij ook dezelfde tour doen. Eerst hadden we een rondleiding door een wildlife park. De grootste krokodil die ze daar hebben werd vandaag gevoerd, hij word maar eens in de 2 weken gevoerd dus we hadden geluk. Het beest moest uit het water omhoog springen om de mega poot die hij kreeg te grijpen. We hebben met wat geknuffeld en toen naar een hok gegaan waar we een koala konden vasthouden en knuffelen. De koala was echt super lief en hing echt als een kleine baby aan mij. Toen was er een voorstelling van aboriginals. Ze deden hun dansen voor op de muziek van de didgeridoo. We mochten met een boomerang gooien en zelf ook proberen de didgeridoo te bespelen. Dat is echt nog heel erg moeilijk. Ik kreeg er wel geluid uit maar mooi was het niet. We wilde ook de strepen op ons gezicht en dat mocht. Backstage werden we omgetoverd tot Aboriginals. We vergaten de tijd een beetje en moesten rennen naar de volgende tour. Met de Army Duck door het regenwoud. Dat is een ding die over land en door water kan. de vrouw vertelde vanalles over het woud enzo. Het chineese meisje voor mij heeft niks van het regenwoud gezien, ze had blijkbaar nog nooit een blanke aboriginal gezien en was erg onder de indruk. We namen rustig een ijsje en liepen op ons gemak naar de uitgang. Er had daar een bus moeten staan maar die was al weg. Iemand uit het park belde de bus en die zou toch nog langskomen. Prima. Toen de bus eindelijk kwam waren er nog maar 3 stoelen en we waren met 4. Dan maar liften want we stonden op een berg in de middle of nowhere. Tot onze eigen verbazing stopte er al heel snel een man die ons helemaal naar het hostel wilde brengen. uiteindelijk waren we nog eerder terug dan de mensen die wel in de bus zaten. In Cairns konden we ook onze camper ophalen. Een wit busje volgeplakt met paarse bloemen. Er zat een zitgedeelte in die je om kon bouwen als bed en via de achterklep kon je bij het kraantje, koelkast en de laatjes met bestek. We zijn eerst naar boven gereden en toen weer naar beneden zo naar sydney in 3 weken. we hebben heel veel gezien en gedaan. Al de bergen, open vlaktes en dorre zooi, we zijn langs bosbranden gereden en hebben in de verte hele grote branden gezien, alle stranden en de oceaan. We zijn gaan snorkelen in het great barrier reef wat echt niet te beschrijven hoe indrukwekkend mooi dat is, een 2 daagse zeiltocht rond de whitsundays, slapen op de boot, keihard zeilen, relaxen op het prachtig witte whitsundaystrand. We zijn op fraser island geweest, het grootste eiland dat alleen bestaat uit zand, we zijn naar het olimpic park geweest en zo hebben we nog veel meer moois gedaan en gezien.
De 4 weken waren over en robin moest weer naar huis. Ik ben naar een hostel gegaan. Ik heb heerlijk door sydney gelopen, lekker winkels kijken en langs mijn favoriete plekjes van Sydney. De volgende dag heb ik mijn bankaccount opgezegd. Zoveel geld stond er niet meer op en er komt toch geen geld meer bij. Hoe lang het openen duurde zo snel was dit gebeurd dus ik had weer heerlijk de hele dag om door sydney te slenteren.

Voor de mensen die het al aan voelen komen, ja ik ga naar huis. Sterker nog, ik ben al thuis.

Dinsdag de 22ste ben ik om 9.30 in de shuttle bus gestapt om naar het vliegveld te gaan. Om 14.00 vloog ik naar singapore. 8 uur vliegen waar ik heerlijk 4 nieuwe films heb gekeken. In Singapore moest ik 3 en een half uur wachten. het vliegtuig vertrok om 23.00 lokale tijd wat voor mij 02.00 was. Het was 13 en een half uur vliegen naar Londen. Ik heb met geluk hoogstens 4 uurtjes wat geslapen en voor de rest maar wat films en series gekeken. In londen moest ik 2 uur wachten. We landde op de polderbaan dus we moesten ook nog 15 minuten rijden eer dat we uit het vliegtuig konden. Woensdag de 23ste om 9.40 nederlandse tijd was ik weer in nederland. Mijn tas was er heel snel want er waren maar 5 dingen bagage in het vliegtuig, het zat helemaal vol met zakenmannen en die hebben alleen handbagage. Martine en Carolien haalden mij op. Stonden heel lief te wachten met een welkom thuis ballon. Toen op naar nieuwveen. Ik was helemaal een soort zenuwachtig. Belde aan en mijn moeder deed open. Hoi, en ik stapte naar binnen. Het arme mens schrok zich rot. Loekie herkende mij gelukkig nog gewoon na 9 maanden en 1 dag weggeweest te zijn. Koen kwam van boven waar hij hard aan het leren was en was ook verrast. Ook de hoofden van mijn vader en thijs waren prachtig toen ze uit hun werk kwamen. S avonds heb ik voor het eerst bij Koen in de auto gezeten die zijn rijbewijs had gehaald toen ik weg was. Daarna ben ik met mutti naar noordeinde gegaan. Weer waren de verbaasde hoofden geniaal. Joep was bij een vriendje logeren dus die kwam de volgende ochtend even bakkie doen. Om 05.00 sydney tijd ging ik naar bed terwijl ik de vorige nacht ook maar hoogstens 4 uur had geslapen.
Ik heb nu nog steeds dat ik om 5 uur klaarwakker in bed lig en een raar soort hoofdpijn heb. Ik geef de jetlag de schuld. Ze zeggen dat je 1 dag per uur verschil last kan hebben dus dat zouden 8 dagen zijn voor ik weer helemaal gewend ben.

Nou dat was het dan. Mijn avontuur in Australie.
Ik ben heel blij dat ik eraan begonnen ben.
Ik heb gezien wat ik wilde zien, gedaan wat ik wilde doen en geleerd wat ik wilde leren. Toch zou ik zo weer naar australie gaan. Het is een prachtig land met fantastische mensen.

Bedankt voor het lezen en de leuke reacties,

xxxx

• 26 Oktober 2013 - 20:45

Petra:

Hallo Lotte,

Wat fijn dat je weer heelhuids bent thuis gekomen, dank je wel voor je mooie verhalen.
    We zijn zo ook een beetje met je meegereisd en hebben er van genoten.
    Goed om te horen dat je gezien en gedaan hebt wat je graag wilde, al ben je eerder terug dan we dachten, genoeg is genoeg. We zijn trots op je dat je deze hele reis hebt ondernomen.We komen graag een keer langs om al je foto's te bekijken.

Xxxxxx je tante en de rest.

• 29 Oktober 2013 - 18:05

Grap En Joke:

Hoi Lotte
    Wat fijn dat je weer thuis bent en dat je het heel goed naar je zin hebt gehad.
    Bedankt voor de schitterende verhalen en we hebben heel veel respect voor je!
    Succes weer in het koude kikkerlandje.